مصالح بالاست و تاثیر آن درفرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی
مقاله در زمینه ی مصالح بالاست و تاثیر آن در فرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی
برای دانلود این مقاله اینجا را کلیک کنید
حجم فایل : ۸۱۲ کیلو بایت در فرمت پی دی اف
تهیه شده توسط آقایان سید مسعود نصر آزادانی ( استادیار دانشکده ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران) و مسعود فتحعلی (فارغ التحصیل رشته ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران )
چکیده :
خطوط کنونی راه آهن در ایران دارای قدمت چندین ساله است که تواما با افزایش ترافیک خطوط ( تناژ و سرعت) میزان استهلاک خطوط نیز به مروز زمان رو به فزونی گذارده است . لذا تعمیرات اساسی و نگهداری سالیانه خطوط راه آهن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است . این موضوع بویژه صرفه جویی غیر مستقیم ناشی از افزایش ظرفیت و کاهش تاخیرها را به دنبال خواهد داشت . دراین راستا نیروی انسانی مجرب، ماشین آلات تخصصی ، مصالح اختصاصی و علی الخصوص زمان نگهداری و انجام تعمیرات ، مورد توجه خاص می باشد . مصالح بالاست به عنوان یکی از اجزا مهم روسازی سنتی خط آهن ، عمده تاثیر را برفعالیت های تعمیر و نگهداری می گذارد . بطوریکه اکثر فعالیت های نگهداری خطوط سنتی به دلیل وجود این لایه بوده و بخش عمده ای از هزینه های نگهداری صرف اصلاح عیوب ناشی از لایه می شود .این درحالی است که هزینه ی ساختن این لایه در مقایسه با سایر اجزا روسازی راه آهن ناچیزاست . در این مقاله ضمن معرفی کلی مصالح بالاست و عیوب مربوط به آن به بیان تاثیر این مصالح برفرآیند تعمیر و نگهداری خطوط ریلی می پردازیم.
واژه های کلیدی : راه آهن ، روسازی ، بالاست ، تعمیر ، نگهداری .
مقاله درزمینه ی مطالعه و بررسی اثر زلزله برروی سد های وزنی
مقاله مطالعه و بررسی اثر زلزله برروی سدهای بتنی وزنی
برای دانلود این مقاله از اینجا دانلود کنید
حجم فایل : ۱.۱۵ مگا بایت
تهیه شده توسط خانم طبایی عقدایی در تابستان 1384 (دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب)
عناوین فصول :
- ارزیابی روشهای سنتی تحلیل و طراحی .- عواملی که در تحلیل دینامیکی باید در نظر گرفته شود. - فشار هیدرو دینامیکی. - تحلیل غیر خطی لرزه ای.
- برنامه های کامپیوتری و روشهای تحلیل دقیق.- تحلیل لرزه ای سد های بتنی وزنی دارای ترک با روش ترکیبی حجم محدود، المان محدود.- بررسی تاثیر سطوح آب مخزن در برآورد نیروهای زلزله در سد های بتنی طراحی لرزه ای.
مقدمه :
از میان سدهای زیادی که در طول تاریخ دچار شکست و خرابی شده ، فقط معدودی به دلیل وقوع زلزله بوده و هیچکدام از آنها نیز سد بتنی مهمی نبوده است . مع الوصف ، خسارت وارد ه به سد های کوینا در نزدیکی پونا در هندوستان در سال 1976 و سد سین فن کیانگ در نزدیکی کانتن در جمهوری خلق چین در سال 1962 نشان داد که بر خلاف تصور رایج ، سد های بتنی هم مصون از خسارات زلزله نمی باشند . طی قرن حاضر سدهای بتنی زیادی ساخته شده و انتظار می رود که تعداد زیادتری نیز در مناطق زلزله خیز ساخته شود . این سد ها، دیر یا زود علاوه بر عوامل زیان آور معمولی در معرض زمین لرزه های مهم نیز قرار خواهد گرفت . از آنجا که میلیونها نفر در دشتهای سیلابی پایین دست این سدها زندگی می کنند لازم است توجه فزاینده ای به ایمنی آنها در مقابل زلزله مبذول شود .